Een huis kopen

Een huis kopen

Een huis kopen is éen van de meest leuke maar ook een ingrijpende beslissing in uw leven. Daar komt dan ook veel bij kijken. Wel zo fijn dus als u zeker weet dat u goede keuzes maakt. Gelukkig hoeft u dit niet in uw eentje uit te pluizen. De hypotheekadviseurs van BorghHave staan voor u klaar. We luisteren naar jouw wensen om u zo goed mogelijk hypotheekadvies te geven.

Hoe ziet hypotheekadvies bij BorghHave eruit?

Hoe het traject precies verloopt hangt af van uw vraag. Wilt u een nieuwe woning kopen, hypotheek oversluiten of de hypotheek verhogen. In grote lijnen zal een hypotheek afsluiten als volgt verlopen:

  1. Eerste kennismaking. Voor een kennismaking plannen wij graag een vrijblijvend gesprek in. Onze voorkeur heeft om dit face-to-face te doen, maar een online gesprek is natuurlijk ook mogelijk. We zijn benieuwd wie u bent en wat uw wensen zijn. Andersom vertelt de adviseur u meer over onze werkwijze, de kosten van hypotheekadvies en onze diensten. 
  2. Het adviesgesprek. De hypotheekadviseur maakt een uitgebreide vergelijking van de verschillende hypotheekaanbieders. Ook adviseert de hypotheekadviseur u over de samenstelling van de hypotheek. Denk aan een passende rentevaste periode, een goede hypotheekvorm, wel of geen NHG, een eventueel overbruggingskrediet en mogelijke verzekeringen bij uw hypotheek.
  3. De hypotheekofferte. Als u het eens bent met het hypotheekvoorstel zal de hypotheekadviseur een renteaanbod opvragen bij de gekozen geldverstrekker. De rente wordt hiermee vastgezet. Volgende stap is om de gevraagde documenten aan te reiken. Als alle documenten zijn aangeleverd zal de geldverstrekker tot beoordeling overgaan. Is alles akkoord? Dan ontvangt u een hypotheekofferte van de geldverstrekker. 
  4. Op naar de notaris. Een hypotheek afsluiten, oversluiten of verhogen is een grote beslissing. Dat vraagt om een officiële handtekening bij de notaris, waar u de hypotheekakte ondertekent en bij aankoop van een woning, ook de eigendomsakte. Daarmee maakt u de hypotheek officieel rond.
  5. After sales. Onze dienstverlening gaat verder dan alleen het regelen van uw hypotheek. Ook nadat de hypotheek is geregeld zijn wij er voor u. Eens per 3 jaar plannen wij een onderhoudsgesprek om wijzigingen in bijvoorbeeld uw persoonlijke wensen, gezinssituatie of (pensioen) inkomen door te nemen zodat uw adviseur kan inschatten wat de gevolgen kunnen zijn en hier tijdig op in kan springen.

Voor het eerste gesprek met een adviseur van BorghHave vragen wij u de volgende documenten mee te nemen:

  • Legitimatiebewijs
  • Inkomensgegevens -> Werkgeversverklaring en/of salarisstrook
  • Ondernemer? Jaarcijfers en IB (Inkomstenbelasting) aangiftes afgelopen 3 jaar
  • Pensioenoverzicht “www.mijnpensioenoverzicht.nl”
  • Recente IB aangifte
  • Polis/waardeoverzicht – Van evt. lopende levens, -lijfrente -en overlijdensrisicoverzekeringen
  • Overzicht van uw huidige hypotheek
  • BKR toetsing -> via https://www.bkr.nl/inloggen/

Maak kennis met ons team!